fredag 21 januari 2011

Dagens uppdatering

Nu för tiden brukar man säga att Sverige består av människor som lever efter regeln "Sköt dig själv och skit i andra". Jag vill härmed dementera att det är osant. Vi får så enormt mycket stöd angående Alis eventuella utvisning.

Sambon var hem till Madde och Ali idag medan jag var på vattengympan. Ali är både förvånad och imponerad över allt stöd som kommer från olika håll. Självklart är vi alla otroligt tacksamma för det.

Sambon har varit i kontakt med SVT idag men intresset från media verkar ljummet. Det kanske är så att ärenden liknande det här har blivit vardagsmat. Så nyhetsvärdet har försvunnit. Det är skrämmande om det är så.

Idag har vi via Facebook fått kontakt med en jurist som vill hjälpa till. Hon har jobbat med liknade ärenden tidigare och har erfarenhet i kontakter med Migrationsverket. Hon har nu fått så många handlingar som möjligt och ska gå igenom det. Hon tycker vi har agerat rätt hittills och vi hittat till rätt instanser flera gånger. Det hon ska hjälpa oss med främst nu är det snåriga språket som Migrationsverket använder sig av. Hon kan lagtexten och kan alla dessa kapitel, stycken och paragrafer som Migrationsverket svänger sig med. För oss är det en snårig djungel så vi är tacksamma för den hjälpen.

9 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Men så härligt! Jag hoppas verkligen att hon kan reda ut allt snårigt.
Kramar

Cicki sa...

Ruta Ett: All hjälp vi kan få är värdefullt i nuläget.

Smycka sa...

Hoppas hon kan hjälpa er att hitta något ni kan använda eller överklaga igen. Kram

Trebarnsmamman sa...

Härligt! Hejja!!!!!

Mångmamma sa...

Blir lite extra glad till frukosten när jag får läsa sådant här.
Toppen att det finns folk som faktiskt både kan och vill ställa upp!
Nu är det bara att hoppa spå att det ger resultat också.

Cicki sa...

Smycka: Sambon pratar med henne just nu, få se vad hon har att säga.

Trebarnsmamman: Yes. Ang ditt mail så besvarar jag det i helgen. Har mött liknande saker genom åren.

Mångmamma: Visst blir man glad.

Trebarnsmamman sa...

Du behöver inte svara alls om du inte vill. Men jag antar att du vet varför jag just skrev till dig! Tänker på er hela tiden!!!!!!!

Pärlmudden sa...

Underbart! Hoppas verklign hon kan hjälpa er!
Ska länka på min blogg. Där finns det något till dig också förresten...
Styrkekramar i massor till er allesammans!

Le Loup sa...

Hoppas att det ska gå!! Jag har skrivit nu på min blogg. Det värsta är att jag blir så förbannad så jag får lägga band på mig. Styrka till er allihop, sköt om er!