måndag 12 juli 2010

Slakt och glömska

Idag har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag har slaktat en t-shirt genom att klippa av den armarna. Sånt höll dottern på med när hon var i tolvårsåldern. Och jag var vansinnig för hon förstörde så mycket kläder. Kanske mamma sitter där på ett moln och hötter finger åt mitt tilltag. Fast jag är ju något äldre än tolv år i alla fall. Effekten blev bra, det blev i alla fall något svalare att ha den på sig.

För övrigt så har jag lyckats glömma två paket fisk utanför frysen och sorterat bort en massa potatisar som legat och ruttnat i värmen. Vi har inte plats för dem i kylskåpet just nu. Jag gillar inte att kasta mat men jag vågade inte ta rätt på fisken. Skyller min glömska på värmen.

2 kommentarer:

Le Loup sa...

Bara mellan dig och mig, så gör jag fortfarande. Plus klipper dän halslinningen. :D

Cicki sa...

Shirouz: Jamen jag är ju sömmerska och borde ju sy mig nåt nytt istället......:-) Fast vem orkar det i den här värmen.