fredag 30 juli 2010

Bloggtorka

Nu är det riktig bloggtorka här. Jag tycker inte jag har något intressant att berätta. Livet går i samma lugna banor som vanligt. Jag är rätt trött så jag vet inte om det är det som påverkar min fantasiförmåga. Det är alltså fysisk trötthet jag pratar om. Jag läser alla mina vanliga bloggar, men jag är dålig på att ge mig till känna. Vet inte vad detta beror på.

Arbetslusten finns här, så jag har börjat sy igen inför hösten. Just nu är det dockor på tapeten. Sedan kommer det att bli en salig blandning av kassar, väskor och andra idéer som rumlar om i mitt huvud. Jag ska faktiskt sy en väska åt mig själv för nu är jag trött på att ständigt behöva leta i botten av väskan, där allt verkar samlas. Problemet är bara att jag har flera modeller och tyger står på min egen önskelista. Få se vad det blir när jag är klar.

Nu får jag nog ta ett nappatag med dammsugaren i alla fall. Sambon har tagit två rum så någonting bör jag ju bidra med. Hallen kanske? Den är minst.......:-)

5 kommentarer:

Le Loup sa...

Men du, det kan vara riktigt skönt med de perioderna när livet går i lugna tråkiga banor. Då kan man återhämta sig och samla krafter för berg-och-dalbaneturerna som med all säkerhet kommer att komma. Gott att se att du skriver i alla fall, själv har jag dammsugit, skurat golv, med benägen hjälp av Styre. Ha det gott, så hörs vi :)

Viola sa...

Hej du min ängel!
Förvaringen som jag köpte,för att fixa hemma hamnade i stugan. Perfekt!

Väskan med alla fack hamnade också där just för att vi har en lite promenad till dass.
Toarulle,handsprit,nycklar och annat som tjejer kan behöva;-).

Jag är så nöjd med dessa två saker,för det var precis detta jag saknade i stugan ( utan att veta att det var så...)

Så jag ser fram emot dina nya lösningar...Kramkram Viola

Cicki sa...

Shirouz: Det är nog så att det är en återhämtningsperiod. Våren och försommaren var ju rätt jobbig. Sedan tar ju Frontierville en del tid. Att jag blivit så galen i det spelet......:-)

Viola: Så roligt att det blev den ultimata lösningen....:-)

Le Loup sa...

Jag vet... Det är det roligaste på hela FB nu för tiden. Fast, jag tror nästan att den där förbaskade välkomstmattan inte existerar. Ibland säger jag till mig själv att när jag väl får den, då ska jag lägga ner spelet ett tag. Men f-n tro't... ;)

Cicki sa...

Mattan har jag inte tänkt på. Just nu har jag flera uppdrag som tar sån himla lång tid. Ska bl a ha de där äggen man får från hönshuset.