fredag 30 april 2010

Duschtvål

Jag har nu använt denna duschtvål med olivolja och aloe vera i några veckor. Den är väldigt dryg. Man behöver bara en liten klick på tvättsvampen för att få ett fint lödder som räcker till hela kroppen.

Jag gillar också att den har en mycket neutral doft, det vill säga, den doftar ingenting. Oftast så doftar allt så mycket att ska man sedan ha på sig en parfym så blir det rejäla doftkrockar. Det blir det inte med den här duschtvålen.

Jag har en mycket torr hy så jag behöver saker som inte torkar ut och gärna återfuktar. Nu kan jag inte ge en alldeles rättvis bedömning på den saken, eftersom jag alltid smörjer mig efter duschen. Men jag upplever i alla fall att den inte torkar ut det minsta. Min hud har blivit bättre på de här veckorna, men om det är duschtvålen eller bodylotion som gett denna positiva effekt, kan jag inte svara på. Jag kommer att recensera bodylotion någon annan dag.

Priset ligger på en normal nivå, enligt min bedömning. Jag betalar gärna några kronor extra och får en prisvärd vara. Det tycker jag det här är. 59:- för 150 ml är ett helt OK pris för mig. Du hittar denna duschtvål hos Spastugan.

Inga kommentarer: