tisdag 26 januari 2010

Brödkorg

Nu har jag sytt en brödkorg på beställning. Jag gillar det här citrontyget som jag tror är ett 60-tals tyg. Jag köpte det på loppisen. Då var det en uppsydd gardin. Den modellen var väldigt populär på 60-talet och har inte förekommit sedan dess, vad jag vet. Så det är på gardinmodellen jag grundar mina funderingar på. Annars är nog själva mönstret rätt tidlöst.

Man blir glad av citronerna som lyser som små solar.


De här brödkorgarna (eller vad man nu vill ha i dem) är vändbara så man kan ju även ha den gula sidan upp om man vill.

Som vanligt så är det tvättbart i 40 grader. Det är bomullstyg rätt igenom och ett stelt vlieselin hjälper till att hålla formen på korgen.

5 kommentarer:

Christina sa...

Vilka praktiska korgar att ta med på en picknick :)

Cicki sa...

Christina: Det har jag inte tänkt på, men naturligtvis är det så. Tar minimalt med plats och är helt okrossbara.

Christina sa...

Superbra helt enkelt! Speciellt det där med att de inte tar någon plats :)
Det som ska väga eller vara skrymmande i en bra picknick-korg är maten och vinet ;)

Spader Madame sa...

Har ju korgarna i julmodell och älskar dem! Har också det gula tyget i min favvoväska, som någon jag känner har sytt! KRAM!!

Cicki sa...

Spader: Jag tänkte på din väska när jag sydde korgen. Tänk vad en del tyg kan passa till många olika saker och vara snygga varje gång.