fredag 23 oktober 2009

Tummen ner

Nu är jag så trött på Idoljuryn. Jag vill rent ut sagt inkompetensförklara dem. Hur kan man program efter program sitta och höja Rabih till skyarna. Pojkstackarn klarar inte av utmaningarna som är, ändå så får han rosor från juryn. Ikväll slaktade han fullständigt Lisa Miskovskys Driving one of your cars. Den tillhör en av mina egna favoriter och jag led när jag hörde den. Ändå fick han ovationer från juryn och Anders Bagge var rädd att svenska folket inte skulle förstå hur bra Rabih egentligen sjöng.

Hallå, tror Baggen att vi är idioter som tittar på programmet. Vi kan också en del om rock och annan musik.

Istället gör juryn ner sådana duktiga Idolartister som Mariette, Tove och Reza. Jag får intrycket av att juryn har sina favoriter och tittar inte objektivt på deltagarna.

Jag var missnöjd redan förra året och saknade den tuffare, men rättvisare juryn som varit tidigare. Nu hoppas jag att de eller några andra tar sig an denna delikata syssla.

Snart ger jag upp och slutar titta på detta programmet. Jag blir bara arg av att se denna hemska jury. Rösta ut dem istället och in med några som klarar av jobbet. De ungdomar som kan sjunga är värda ett bättre öde än att slaktas av en inkompetent jury.

11 kommentarer:

Biggan999 Svart och vitt sa...

Har inte tittat på det på flera år, för jag tycker de bär sig hemskt åt. De verkar tycka om att vara hemska mot dessa som ställer upp. det finns många bra som de sopar golvet med, de kan ju knäcka dem för resten av livet.

Cicki sa...

Biggan: Det jag reagerar så hårt emot är att de verkar ha favoriter. Typ fröken i småskolan som favoriserade små söta flickor som gjorde som hon sa. Det är lite samma stuk nu. Det är inte rättvist.

Viola sa...

Nä du Cicki,skippa det pogrammet och spana in ngt roligare eller läs en bok.

Jag fixar inte Idol,just för allt svammel och förnedring.
det har jag nog med ändå;-)I alla fall svammel.

Kramkram

Le Loup sa...

Jag följer inte Idol så jag vet inte. Vad jag däremot vet är att världen inte behöver fler coverartister som sjunger coverlåtar. :)

Cicki sa...

Viola: Jag gillar ju egentligen programmet så jag blir ju så kluven.

Shirouz: Jag gillar det för att det ger ungdomar chansen att komma fram. Många har ju fått en egen karriär efter det. En som jag verkligen gillar som är en fd idol är Amanda Jenssen. Hon är i din smak, det är jag säker på.

Anonym sa...

Jag har inte sett Idol de senaste 2 åren men i år följer jag det. Reza är sjukt bra, lika bra som vilken professionell artist som helst - jag fattar inte hur de kunde ge henne så dålig kritik igår. Rabih är jag inte förtjust i, tycker inte om hans röst och han klarar bara av att sjunga en viss sorts låtar. Rock var definitivt ingenting för honom... Vi hejar lite extra på Erika eftersom Håkan känner hennes föräldrar :-).

Cicki sa...

Annika: Reza är kanonbra. Min egen favorit är nog Tove. Hon är så cool på något vis och bara sexton år. Helt otroligt.

Erika är också duktig men inte tillräckligt för att hålla hela vägen, tror jag.

Det är precis så jag tycker om Rabih också. Visst kan han sjunga om han får hålla sig till den musik han klarar av. Men annars funkar det inte. Det går över mitt förstånd hur juryn kan hylla honom så mycket.

Anonym sa...

Jag tror egentligen inte heller att Erika klarar sej hela vägen. Hon är för "vanlig", sticker inte riktigt ut. Det gör däremot Tove, hon har en egen stil och är hur cool som helst. Hon får gärna vinna! Hon var med i ett program i vår lokalradio i våras och där sa hon att hon absolut inte tänkte söka till Idol. Haha, hon tänkte tydligen om, och se hur bra det har gått för henne :-).

Cicki sa...

Annika: Ja, Tove är väl också där uppe ifrån någonstans.

Le Loup sa...

Jo, Amanda Jensen är cool, det håller jag med om. Vad som däremot är ganska märkligt är att jag hörde att grabben som åkte ut, de sa att hans låt inte var välkänd. Den låten spelades sönder i radio och MTV när den kom och var Soundgardens genombrott. Får mig att undra hur påläst juryn är ibland.

Cicki sa...

Shirouz: Visst, det förekommer en hel del konstigheter som gör att man funderar över kompetensen.