fredag 15 maj 2009

Tre blir fyra

Idag har jag börjat röja lite mer organiserat bland alla tyger. Inte för att jag vet hur det gick till, men av tre urröjda kassar så blev det fyra stycken. Nåväl, jag vet nog hur det gick till. En kasse ska gå till loppisen och en kasse ska lämnas på ett dagcenter. Två kassar får stanna kvar här hemma för att så småningom bli uppsydda. Inte kassarna alltså, utan tygerna som ligger i. Dessutom låg det en massa tyger löst som numera bor i någon av kassarna.

Efter denna kraftansträngning fick jag ont i ryggen, så det får räcka för den här gången. Det blir till att skynda långsamt. Man behöver ju inte överdriva sina röjningsansträngningar....:-)

14 kommentarer:

Le Loup sa...

Absolut, man ska ta sig tid och känna sig nöjd också :)
Över till en annan sak, jag såg du läser Joyce Carol Oates, är den bra? Har tittat på den men inte kommit till skott med att låna den boken.

Cicki sa...

Shirouz: Hon är helt ny för mig som författare men jag gillar henne. Om jag säger att det är en långsam bok, förstår du då vad jag menar. Det är ett långsamt och behagligt tempo i den. Kan tänka mig att läsa fler av henne sedan.

MiasAteljé sa...

Det bästa är att röja i sin egen takt, så man inte slänger bort något som man sedan saknar.
Ha en riktigt skön helg.
Kram Mia

Smycka sa...

Jag borde också renska bland mina tygbitar. *hm* Har så svårt att skiljas från dem bara. De KAN ju vara bra att ha i framtiden till något. *ler*

Hittade faktiskt en lapp som jag tror att jag kan använda till en påshållare istället. Den passar bättre in i mitt nya kök. *s*

Kram
Ulrica =o)

Cicki sa...

Mia: Precis, det måste gå i alldeles lagom takt. Jag skulle bli stollig om tanterna från Rent hus kom hem till mig och började röja bland mina tyger.

Smycka: Nu måste jag bara ta itu med det för det håller på att växa mig över huvudet. Jag köpte massor i höstas. Efter det har jag fått en hel hög från olika håll så nu börjar till och med jag tycka det är för mycket. Du ska se att du får till en påsgömma till slut....:-)

Klimakteriehäxan sa...

Om det är några ansträngningar jag aldrig överdrivit så är det väl just röjnings- ... suck. Fylls av beundran för varje människa som tar sig samman, sorterar, sovrar, slänger!

Hannele på Hisingen sa...

Härligt att röja.

Cicki sa...

K-häxan: Jag har också svårt för det men nu är jag bara tvungen om jag ska få plats själv. Jag tröstar mig med att inget kastas utan går till återanvändning. Tyger är som böcker, det får inte kastas.

Hannele: Nja, vet inte om jag tycker det är så härligt. Men förhoppningsvis så blir resultatet härligt....:-)

KB sa...

Skynda inte för långsamt.Då kanske du ångrar dig, som du vet är det svårt att skiljas ifrån sina bra-att-ha-saker...
Men,naturligtvis ska man tänka sig för noga när man röjer.

Kram

KB

Cicki sa...

KB: De flesta tyger är jag på det klara med i vilken kasse de ska få hamna. Men sedan finns det såna där som man står och velar över. De lägger jag åt sidan tills jag känner hur jag vill göra med dem. Du förstår väl min ångest ibland....:-)

Christina sa...

Åh, jag vill också röja, jag behöver det verkligen.
Har fortfarande tjugo ouppackade flyttkartonger sedan vi kom hit.
Suck.

Så härligt att du har kommit igång så pass som du har!
Imponerad och avundsjuk ;)

Cicki sa...

Christina: Du är inte ensam om att ha ett antal ouppackade flyttlådor. Hela kontoret är fullt med såna här hos oss.

Viola sa...

Bra att du gör lite nytta;-) Gå hemma och lata dig så där...

Jag har tittat in i mitt skafferi och funderat på att göra något. Men jag läser lite bloggar i stället ;-)
Bara tanken gjorde mig trött=)

Kram på dig!

Cicki sa...

Viola: Visst är det bra att jag inte latar mig.....:-)

Har du slutat sy själv eller saknas inspirationen. Jag fattar att du blir så trött. Du har det jobbigt nu. Hoppas allt ordnar sig till slut. Ett någorlunda lyckligt slut, i alla fall.