söndag 3 maj 2009

Them - Baby please don't go (1971)

Dagen har gått i nostalgins tecken på spelaren bredvid symaskinen. En album med Thems samlade låtar har strömmat ur högtalarna. Gloria, One more time, Here comes the night, Baby please don´t go med flera

När den första Beatleshysterin lagt sig så ville mina tonårsöron lyssna på den något tuffare "rythm and bluesen". Them var en av de stora idolerna. Väggarna i tonårsrummet var tapetserat med idolbilder. På en egenhändigt tillverkad bild stod det:

I love Them! Who? Rolling Stones of course.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Rolling stones tyckte jag inte om, det var för skrikigt och gapig och stökigt. Nej, jag dyrkade Beatles hela vägen... och Bob Dylan och Donovan.

Cicki sa...

Bob Dylan och Donovan tyckte jag också om. Sedan blev det mycket Simon and Garfunkel, Stevie Wonder som var lite lugnare. Men bluesen har jag alltid varit trogen och är det än idag. Den ligger mig närmast mitt musikhjärta.

Spader Madame sa...

Start me up...

Cicki sa...

Spader: :-)