lördag 23 maj 2009

Problemet är över

Jag har blivit uppmärksammad av att det varnats för min blogg, att den varit attackerad utifrån. Sambon och jag har nu med gemensamma ansträngningar hittat och löst problemet. Det låg inte på min blogg utan det var sidan där jag hämtat min räknare som var attackerad, vilket "speglades" till min blogg.

Jag har nu tagit bort den gamla räknaren och installerat en annan. Vi har även installerat ett program från Google som gör att man kan kolla sin blogg att den är ren från farliga program och andra angrepp. Det programmet har nu sökt igenom min blogg och godkänt den.

Ni som läser via Google kan fortfarande få upp ett varningsmeddelande på grund av att det är en viss fördröjning på säkerhetsuppdateringen. Men allt är OK nu, så faran är över.

Så nu ska det vara säkert för alla igen att besöka mig. Hoppas ingen hoppat av, av rädsla, utan vill fortsätta att besöka mig.

Inga kommentarer: