måndag 18 maj 2009

Operation Röj

Idag har jag röjt ur två tvättkorgar i vidje som jag haft en massa tygbråte i. Det blev två kassar med kläder, som egentligen skulle förvandlats till lappar. Det projektet ger jag upp nu och skänker bort kläderna istället. Det blev en kasse med större lappar och tygstycken som ska få gå till dagscentret om de vill ha det. En kasse med lakan och liknande ska få vandra iväg till väninnan U för att ha till vävning eller liknande.

I en korg ligger det nu frotte, som jag ska förvandla till grytlappar och liknande. I den andra korgen är det jultyger och sånt som jag inte tänkt göra något med på ett tag. Så undan med det som står långt ner på väntelistan. Det är fortfarande mycket kvar att göra, men nu känns det som att jag är en bit på väg i alla fall. Jag hittade även en massa damm, eftersom jag inte kommit åt att städa bakom korgarna. Nu är det gjort och det känns bra.

Någon annan dag ska jag röja ur plastlådorna under sängen, så kanske jag kan minsta på antalet bananlådor också. Jag skulle fortfarande behöva ett mer lättillgängligt sätt att förvara tygerna på, men hur det ska gå till, vete fåglarna. Nu ska jag sy lite miljökassar, för det har det kommit önskemål om.

5 kommentarer:

Camilla sa...

Visst är det svårt att ha ordning på tygerna. Jag har fyra lådor under min och makens sängar och ytterligare några tyger i en kista. Jag vet ju aldrig i villken av lådorna som tyget jag letar efter ligger. Kanske dags att röja upp där för mig också.

Annars kan du ju stapla tygerna i färgordning i en garderob á la inredningstidningarna. :-)

Le Loup sa...

Det där påminner mig om att jag borde gå in i min garderob och röja där, det är som du säger, känslan efteråt är härlig, men å andra sidan har jag lovat mig själv att inte göra ett skapandes grand idag så det får bli imorgon när jag ändå är kedjad vid tvättstugan.

Le Loup sa...

(Nu är jag här igen och tjötar.. Men jag har en liten frågequizz till dig, om du vill :)
Den finns här:
http://ulvstrumpa.blogspot.com/2009/05/vem-fan-blir-glad-av-riskakor.html

Cicki sa...

Shirouz: Jag är så naiv att jag inbillar mig att mitt eget röjande ska inspirera han-som-skjuter-upp att ta itu med sitt eget röjningsbehov....:-)

Jag tar hand om utmaningen imorgon. Nu ska jag läsa bloggar och sätta deg som ska kalljäsas.

Cicki sa...

Camilla: Jag försöker ha en viss ordning i lådorna men det är svårt. Nu har jag i alla fall frotten i en korg och tyger som inte är fullt så akuella i en annan. I två bananlådor har jag fodertyger och i tre lådor tyger som ska hanteras. Det är antalet bananlådor jag ska försöka minska ner på. Ev lägger jag ut en del tyger på Tradera också. Jag får se. Lyckan är som du säger ett skåp med färgsorterat men det finns inte plats för, tyvärr. Största lyckan vore ett helt eget syrum inrett enbart för sånt. För att få det måste vi flytta och det verkar rätt onödigt...:-)