lördag 17 januari 2009

Trosproblemet är löst

Som jag väl nämnt någon gång tidigare så är jag alldeles för rund om magen. Den har formen av en rejäl gubbmage. Ett problem som följt med detta är att hitta trosor som vill sitta uppe. De flesta kanar ner och lägger som en korv under magen. Det är inte speciellt behagligt. Även om jag är tant åldersmässigt, så vägrar jag att bära alltför tantiga trosor. Jag vill ha trosor som ser någorlunda snygga ut. Så jag har köpt och testat en massa olika modeller utan att hitta några som funkat.

Tills igår. En av mina badvänner tipsade mig om ett ställe jag kunde gå på. Det heter Handelshuset och ligger i vårt lilla centrum. Visst har jag varit in där och tittat förr, men inte tänkt på att titta efter trosor. Det är en sådan där butik som har allt, nästan i alla fall. Det är en lanthandel utan mat. Där kan man som sagt var handla både trosor och kakformar eller varför inte en almanacka. Så igår var jag dit och köpte trosor. Idag har jag invigt dem. Tänk att de suttit på plats hela dagen. Dessutom hade de ett mycket humant pris. Dessa trosor ska hädanefter bliva min melodi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vad skönt då:)
får jag tipsa dig om en film då=)
the curious case of Benjamin button, den var superbra=)

Cicki sa...

Madde: Jag får väl försöka minnas det tills den släpps på DVD. Du vet ju att pappa och jag är dåliga på det där med att gå på bio....:-)