torsdag 30 oktober 2008

Duktiga sambon

Sambon skulle åka på loppis idag med äldsta sonen. Jag följde inte med för jag behövde sy. Dessutom har jag min vattengympa på torsdagar. Jag säger åt honom, att om han hittar något julrött tyg till foder, till mina julkassar, så skulle han köpa det.

Han kommer hem med en stor bit tyg. Exakt rätt färg och exakt rätt kvalitetet och han hade bara betalat tio kronor för det. Det kallar jag för väl utförd uppgift.

Då kan jag inte annat än jämföra med exet. Han hade, för det första, svarat att tyg fick jag köpa själv. Hade han, mot all förmodan, ändå åtagit sig uppdraget så har det blivit både fel färg och fel kvalitet. Helt enkelt för att han var så ointresserad av vad jag sysslade med.

Jag är en lycklig kvinna som äntligen hittat rätt man.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kärlek! :-)

Cicki sa...

Visst är det så, Annika....:-)

Anonym sa...

Å så underbart det låter!! Jag har hittat rätt man känns det som men att skicka honom att handla fungerar sådär... han försöker verkligen men helt rätt är det sällan det blir. kram o trevlig Allahelgonahelg

Cicki sa...

Barbamorsan: Du har säkert hittat rätt man ändå. Kram på dig också.