måndag 22 september 2008

Dagens

Idag började vi vår tur nere på stan. Vi behövde gå på apoteket. Sedan var vi på tygaffären. Jag behövde lite knappar och tråd. Naturligtvis slank det med något tyg också. Jag hittade ett fint fleecetyg som nog ska få bli en jacka till Ebba. Vi var även en sväng till ICA Maxi för att köpa glasburkar till den torkade svampen. Där träffade vi vår unga familj. Ebba hade fått rosa jacka och byxor. Hennes mamma älskar rosa och det har hon överfört på Ebba som nästan bara kan säga en färg.

Sedan åkte vi till lotten och plockade upp allt som var kvar i jorden. Skörden har väl inte riktigt blivit som vi hoppats men vi får ändå vara nöjda. Vi städade även ihop alla redskap som nu väntar i duschen på att bli rengjorda. Vi höll på till det blev mörkt. För en gångs skull så serverades det djupfryst pizza här. Jag orkade inte laga mat. Imorgon ska jag och min svampväninna ut i skogen och leta mer godis.

1 kommentar:

Anonym sa...

*ler*
Ja, det du "förlorat" på lotten... har du tagit igen på skogen, hihihi... Nä, men det blir mat i vinter också, eller hur? Svamp kan man käka på massor av sätt - soppa lär du kunna äta massor av!!! ;)
Må så grankott...