måndag 18 augusti 2008

Tröttare än trött

Det märks att man inte är så ung längre. Veckan som gick känns i hela kroppen. Det känns om att jag aldrig blir utsövd. Förr hängde det fenomenet ihop med att man var småbarnsförälder med nattvak. Det enda nattvak man har nu är när man inte kan slita sig från datorn. Alltså får man skylla sig själv. Eller som sambon sa igårkväll: "Jag är så trött att jag vet inte om jag orkar gå och lägga mig." Det ligger någonting i det yttrandet.

Att det skulle vara så jobbigt att vara aktiv farmor (bonus) hade jag inte en aning om. Men det är väl så, att kostar det så smakar det. Jag träffade den lilla familjen idag igen. Fast idag var det inte planerat. Jag var ner på stan och köpte tyg. (så ovanligt) Jag har väntat på svart tyg en längre tid och idag fick jag tag på det. När jag kommer och går där i gallerian så springer jag på vår lilla familj. Idag hade de utökats med Js morfar också. Jag var ju tvungen att påpeka att nu är de fyra generationer.

Efter tygshopping åkte jag hem för att få med sambon på månadens pensionärsrace, storhandlingen.

Jag måste nog i alla fall försöka komma i säng ordentligt ikväll. Imorgon är det loppis med väninnan som gäller. Hoppas jag hittar något kul 70-tals tyg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... igår - eller inatt - satt jag i sängen med datorn i knät... Alltså satt I sängen och funderade på om jag orkade stänga av datorn och lägga mig, hm... man är rätt trött då också va? ;)
Må så grankott... ngn som kom på - räkningar, suck...

Cicki sa...

Då är man verkligen trött. Jag har betalat några räkningar idag. Väntar med resten när månadsslutet kommit lite närmare.