onsdag 20 augusti 2008

Massor av idéer

Idag snurrar det i mitt huvud, mer än vanligt vill säga. Nu ska jag göra om här hemma. Jag hittade ju de där läckra frukostkopparna som blev jättefina i köksfönstret. Det är nog det som triggat igång mig. Plus att jag hittade ett vansinnigt läckert 50-tals tyg. Det var mycket av det så nu har jag bestämt att jag ska sy en gardinkappa av det till köket. Vi bor i en lägenhet från 50-talet, så varför inte framhäva det. Tyget kommer att räcka till väskor också. Jag vill ju inte ha så många lika saker så det blir perfekt att ta en del till egna gardiner. I och med dessa tankar så kom jag igång ordentligt. Nu gäller det att få med sambon på alla mina idéer. Det är inte det lättaste. Det vet jag sedan tidigare. Men kvinnans list.......Ja, ni vet.

Först ska det sys till marknaden. Det ska dessutom sys några beställningar som ligger och väntar. Snälla, någon där uppe. Ge mig fler timmar på dygnet och en kropp utan värk. Men först av allt så väntar tvättstugan idag. Regeln om att var sak har sin tid är nog bäst att följa, trots allt.

2 kommentarer:

Hilda sa...

Apropå mitt inlägg och din kommenatar till den; Jag är nog just det du meanr; Både och! Kanske det bästa dessutom. Vuxen och ung på en och samma gång.

Du Cicki, 50 tals stil är ju hur snyggt som helst ju. Klart du ska framhäva det. Jag har ett bloggtips till dej som du kanske gillar aporpå 50 tal och retro och så: http://www.folkbladet.nu/?cat=89.

Kram!

Cicki sa...

Tack för tipset Hilda. Vilken härlig blogg det var.