tisdag 19 augusti 2008

Loppisfynd

Idag har väninnan U, sambon och jag varit på loppis. Vi har en otroligt fin loppis här i stan. Det är i pingstkyrkans regi. Stora fräscha lokaler, fina varor och kanonpriser. De har jättefina tyger och ett helt rum med enbart böcker. Så varukorgen blev väldigt fylld och väldigt tung. Jag hittade tyger från både 50-,60-och 70-talet. Även en massa lakan som är perfekta att ha till foder i kassarna. Så nu ska de få omvandlas till något läckert. Ni får väl se eftersom det blir färdigsytt.
Men ett fynd måste jag bara få visa på en gång. Det är de här muggarna. Fyra jättestora handdrejade frukostmuggar. Jag ska inte ha dem som muggar utan de ska få flytta in i mitt köksfönster som ytterkrukor till mina S:t Paulor.

Det gick mycket mer pengar än jag räknat med idag men allt känns prisvärt och välkommet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fiina muggar!! Verkligen i min stil :) Grattis grattis till den nya familje medlemmen. hoppas det är forsatt bra med mamman som blödde så. Men 4 generationer va kul!!

Cicki sa...

Barbamorsan: Jag blev så kär i muggarna och kunde bara inte låta bli att köpa dem. Det blev jättefint i fönster.

C mår fortsatt bra som tur är. Nu är de inne på att anmäla MVC för sin klantighet. Få se om de orkar med det. Hoppas nu att du inte blev uppskrämd tills det är dags för dig.

Anonym sa...

Är den loppisen öppen varje dag?

Oj var det så illa med C att de kanske anmäler, jobbigt.

Cicki sa...

Mölnbobo: Det är den i Viksängen som vi var på. De har öppet tisdag, torsdag och lördag. Är inte helt hundra på tiderna men har för mig att det är 11-18 på vardagarna men minns inte alls när det är på lördagarna. Jag tror de brukar annonsera i LT ibland. Du får väl kolla. Det är hur fint som helst där och fint fikaställe också.

Anonym sa...

Urk... nu bara längtar man ju till en loppis av något slag. Hm, synd det finns så lite sådant här - RK är det enda mig veterligen...
Må så grankott...

Cicki sa...

Bim: Röda Korset har en fin loppis här i stan också. Men de har mindre lokaler. Jag brukar gå dit också ibland.

Anonym sa...

Ett helt rum med böcker - det låter som nåt för mej!! Jag älskar att fynda böcker :-).
Fina muggar!!

Spader Madame sa...

Verkligen jättesnygga! Jag ser också fram emot att se vad som ska sys av ditt nya tyg...en annan har ju en ursnygg väska från sist du var ute!

Cicki sa...

Annika: Jag får ju nästan frossa när jag ser så mycket böcker. Då får jag bara en enda tanke i huvudet: Vill ha!.....:-) De tar 5-10:-/st så man kan ju verkligen unna sig.

Spader: Visst var de snygga. De står och är så fina nu i mitt köksfönster. Jag ska ta en bild därifrån när jag sytt mina 50-tals gardiner. Men det får bli ett projekt senare i höst. Kul att du är så nöjd med väskan....:-)