onsdag 18 juni 2008

Rapport mitt i vardagen

Jag har stulit mig lite tid vid datorn medan resten av gänget tittar på TV. Vi har det så himla mysigt och svärsonen S känns som att han funnits i familjen länge. Han passar in med oss.

De kom i måndagseftermiddag. Då blev det mest att vi åt och satt och pratade. Igår var vi på pingstkyrkans loppis och letade köksmöbel åt oss. Vi måste hitta något mindre som funkar i vårt lilla kök. Nåt sånt hittade vi inte denna gång men vi gick inte lottlösa därifrån. Gissa vad jag köpte. Det kan ni aldrig gissa? Jasså, det kunde ni. Helt rätt. Tyger! Hittade en del fina saker som passar att återanvändas till kassar. Jag är inte riktigt säker men tror att en del är 70-tal. Jag minns sånt så dåligt. Jag hittade också en massa böcker för 10:-/st. Sambon hittade en myntbok som han gav 99:- för. När han kollade på nätantikvariat så låg den på över 350:- så det får man väl kalla fynd.

Igårkväll så åkte vi och fiskade efter middagen. Vi har ett sånt fint ställe som det är nästan gångavstånd till. Där var vi och kvällssolen värmde riktigt ordentligt. Det blev lite kattmat av det hela. När vi kom hem så åt vi lite till. Vi bestämde oss för att spela lite kort. Det var så kul att vi inte gav upp förrän halv tre inatt!!!

Så idag blev det sovmorgon. Jag och sambon har varit och mathandlat medan ungdomarna varit på stan och shoppat. Nu har vi ätit middag och det är fotboll som gäller. Lite senare blir det nattamat som dotter och måg ska stå för. Det ska bli spännande.

De hade tänkt åka hem imorgon men det är ont om billiga tågbiljetter så de blir kvar till midsommarafton. De hade gärna fått stanna längre men dottern går på sitt jobbskift kl 20 på midsommarafton så de är tvungna att ta sig hem. Nu håller de på att buda på biljetter på Tradera. Det är bara att hoppas att det går vägen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

mmm... visst ÄR det roligt att få låna dem lite så ibland... ibland alltså ;) Enda nackdelen är att det stör ens egna rutiner om de stannar i några veckor ;) Då ska allt gå efter deras, helst... Men, annars är det toppen!!!
Möjligen får man hem någon i slutet av juli, eller i augusti... det lär vi få se då!!! ;)
Må så grankott... ngn som inte är ett jota förvånad över att du hittade till tyger, nej ;)

Saknar dina härliga kommentarer... snart är du åter? ;)

Cicki sa...

Jag är här i bakgrunden och smygläser lite då och då......:-) Är snart tillbaka till fullo. Har just nu 100 olästa inlägg i min reader.

Hilda sa...

Du låter så glad Cicki!!!
Vad glad jag blir. Kram!!!!!

Anonym sa...

Vad härligt det låter det smittar av sig, säger som hilda:"Vad glad jag blir". Kul med tygerna!! Gissa om jag blev nyfiken hihi.
Trevlig midsommar!!!

Cicki sa...

Hilda och Barbamorsan: Ja, jag har verkligen varit glad de här dagarna. De har varit hellyckade.

resan mot ljuset sa...

Åh, vad härligt ni haft det. Livets bästa. Håll tummarna för vårt familjeliv nu när vi ska tälta...