tisdag 17 juni 2008

Min stund på jorden

Trots att jag är utpräglad nattuggla så kan jag ändå uppskatta morgonen, eller det som är morgon för mig. Idag smög jag upp för att inte störa någon. I sovrummet snusar fortfarande älskade sambon. I bäddsoffan i vardagsrummet snusar dotter och svärson. Det är bara jag och katterna uppe.

Då njuter jag. Och förbereder mig för den kommande dagen. Vaknar till både kroppsligt och mentalt i lugn och ro. Det är skönt.

Nu hör jag ljud av någon mer som vaknat så nu ska jag bli lite social. Idag ska vi på loppis och kollar runt om vi hittar något spännande och sedan ska vi på lotten och se om det blivit några jordgubbar än. Mer än så ska vi inte planera för. Vi ska hinna umgås också och njuta av de stunder vi får tillsammans.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är varken morgon eller kvällsmänniska, är alltid trött dygnet runt. :/

Kika gärna in på min tävling: www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2984875

Klimakteriehäxan sa...

Låter som en väldigt väl planerad och behaglig dag! Men inte kan ni väl skörda egna gubbar redan, om ni inte har växthus förstås?

Cicki sa...

Eva: Det är jättejobbigt när man är så där trött. Man orkar inte ens med sig själv. Hoppas det blir bättre så småningom.

Häxan: Sist vi var på lotten så hade gubbarna börjat komma. Eftersom det varit så omväxlande sol och regn nu så hoppas jag att det går. Vi får väl se. Jag återkommer med besked....:-)

Anonym sa...

Låter härligt att få stiga upp före alla andra och få en stund för sej själv innan dagen börjar på riktigt. Jag är morgonpigg men det är barnen också så det händer inte så ofta att jag får en stund för mej själv på morgonen...

Vad roligt att ha dotter och svärson på besök!

Spader Madame sa...

Hoppas att er dag var toppen! Kram Cicki!

Hilda sa...

VAd underbart det låter! Morgon stund har guld i min, eller vad det nu heter. Ha en härlig dag Cicki!

Anonym sa...

Visst är det skönt att tassa upp själv och få "vakna" i lungn och ro. Hoppas dagen var bra!

Cicki sa...

Alla: Vi har det mysigt så jag tänker inte sitta här långa stunder. Det får bli om några dagar istället.

Klimakteriehäxan: Jordgubbarna börjar bli klara så jag hittade fyra fina så vi fick smaka varsin. De var så söta och goda. Vi finns på samma breddgrader som vad du gör så då vet du att Mälardalsgubbarna är på G....:-)