måndag 4 februari 2008

Mogen ungdom

Måste man uppträda moget när man är 58 år? Måste man det så får nog jag lämna in. När jag kom hem från tygaffären idag så satte jag igång med mina alster. Jag skulle nåla ett löv. Samtidigt slår jag igång cd-spelaren. Jag har mycket bred musiksmak men Shania Twain är en som tillhör mina favoriter. Jag älskar hennes countryrocklåtar. De blir jag verkligen glad av och energin sprutar. Så jag gör allt detta och helt plötsligt upptäcker jag att jag hänger med armbågarna på strykbrädan, samtidigt som jag försöker nåla lövet, benen sprattlar i danstakt och jag skrålar för fulla muggar. Som sagt var, hur moget är det? Men det bryr jag mig inte om. Jag må se ut som en rultig liten tant, men inom mig så är jag bara en ung tjej. I alla fall för det mesta.

2 kommentarer:

Hilda sa...

Det är att släppa loss som är moget. Heja Cicki!!!

Cicki sa...

Tack. Jag är nog rätt halvgalen men det är skönt att vara sån...:-)