tisdag 4 december 2007

Röda Korset

Idag har vi varit till Röda Korsets butik Kupan. Där lämnade vi två bananlådor och tre papperskassar med olika utsorterade saker. Det var prydnadsaker vi inte ville ha, utsorterade böcker som inte fick plats i bokhyllan och så en första garderobsrensning. Det känns bra att kunna hjälpa andra genom att skänka sånt här. Vi har inte möjlighet att hjälpa genom att ge ekonomiska bidrag. Därför känns det extra bra, att man ändå kan hjälpa till på nåt vis i alla fall.

Vi fick lite med oss tillbaka hem. Jag hittade naturligtvis några läsvärda böcker. Jag får väl skänka tillbaka dem när jag läst ut dem. Jag kom på att det är ju ett ypperligt sätt att använda Kupan som bokhandel. Det ska blir mer utrensningar så jag kommer att komma dit fler gånger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så klok Cicki! kan man inte ge ekonomiskt så kan man skänka sina gamla saker som man tröttnat på. Kul är ju att man alltid tar något annat med sig hem ;o))
kram Bodil