fredag 2 november 2007

Känner mig som en lyxdam

Jag har varit och fått fotvård idag. Det är en underbar lyx. Att få sitta där och läsa i en skvallerblaska medan någon annan pysslar med ens fötter. Först får man ett skönt fotbad för att mjuka upp. Sedan sätter sig fotmänniskan och pysslar med mina tånaglar, klipper dem, petar ner nagelbanden och avslutar med en nagelbandsolja. På fötterna!!!! Jag som inte ens kommer mig för att vårda mina nagelband på fingrarna med sådan lyx.

Sedan sätter hon igång och filar och filar. Bort med alla hårdheter och sprickor. När allt är klart så smörjer hon in fötterna så de blir så sköna. De känns nästan som små bäbisfötter. Tänk att få denna lyx på högkostnadskortet för enbart sjuttio kronor per omgång. Ibland är det bra att man är lite krasslig här och där. Inget ont som inte har något gott med sig.

Inga kommentarer: