onsdag 20 november 2013

Hypnotisören

Eftersom jag köper de flesta böcker på loppis så är det sällan man får tag i det allra senaste. Så först nu har jag läst Hypnotisören av Lars Kepler. Dessutom har den legat hemma ett tag innan jag nu började läsa den.

Vilken otroligt bra och spännande bok. Bitvis var den även skrämmande när man ser hur det mänskliga psyket kan vara och reagera. Nu förstår jag varför den varit så omtalad och även filmatiseras. Ibland när jag läser en halvbra bok så händer det att jag kikar på slutet för att jag vill veta vad som händer. Så var det inte nu. Jag läste allt i kronologisk ordning för jag ville verkligen suga på karamellen hela vägen.

Jag rekommenderar den verkligen om du inte hunnit läsa den än.

Lars Kepler är en pseudonym för det äkta paret AhndorilNu måste jag skynda mig att få tag i hans/deras andra böcker.

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Sandmannen kan jag rekommendera! Samma anda, samma spänning!

KB sa...

Jag har också läst den. Verkligen bra. Har de andra böckerna också men, tiden har bara inte räckt till att läsa dem. Ska kolla om de finns som CD-bok på biblioteket.

Cicki sa...

Charlotte: Ska försöka få tag i de andra. Bra att få fler tips.

KB: Jag är ju gammaldags och vill ha "riktiga" böcker att hålla i. Skulle jag lyssna på en ljudbok när jag lagt mig skulle jag somna på direkten. Och då blir det ju inget läst....:-)