torsdag 3 oktober 2013

Mina nya jeans

 Nu har jag sytt färdigt mina nya jeans och jag är otroligt nöjd. Det var länge sedan jag sydde byxor åt mig själv. Det är väl så att jag inte gillat min nuvarande runda tantkropp. Men när jag höll på och sydde tunikorna så växte det fram. Inte så att jag är nöjd med min kropp, men jag har i alla fall förlikat mig med den och ska försöka göra det bästa av situationen. Ett par nysydda jeans är en bra början.

 Jag är väldigt nöjd med mönstret. Ett infällt sidostycke gör en hel del för passformen. Det är ju även detaljerna som gör det. Så jag var noga med sådant som dekorationssömmar. När de där sömmarna kom till en gång i världen så var det ju för att förstärka guldgrävarnas byxsömmar. Idag är det ett kännetecken för jeans. Och snyggt.

Ett sprund nedtill är också snyggt. Nästa gång ska jag i alla fall slimma benen lite mer. De kan få vara lite snävare.


Som pricken över i:et sydde jag dit denna lilla söta hand som jag fått en hel påse av, från en mycket kär bloggvän. Visst är den underbar?

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jag skulle vilja se de slimmade jeansen på sedan!

mona sa...

Jag med.

Cicki sa...

Spader och mona: Inbilla er inget. Det finns vissa delar på min kropp som inte ska exponeras.....:-)

Ruta Ett sa...

Snygga!

Fina Fiona sa...

Jag ler stort! =)