onsdag 24 april 2013

Hål igen

Nu har jag klippt ett nytt bakstycke och sytt på det. Jag hann sprätta bort det gamla framför TVn igårkväll. Men tro det om ni vill, men det var ett hål i det här bakstycket också. Den här gången var det i alla fall inte mitt fel. Jag börjar undra om det andra kanske inte heller var mitt fel. Det här såg ut som det var sönderskuret. Som tur är har jag grönt kort i lappning och lagning, så jag har nu lagat det hålet och det syns knappt. När jag sedan skulle sätta på fickorna så hittade jag ett hål även på framstycket. Det verkar också som ett tillverkningsfel. Så nu är även det lagat. Det är tur att det är ett färgglatt och mönstrat tyg så inte lagningarna syns.

Det går långsamt framåt i alla fall.

8 kommentarer:

Ruta Ett sa...

HEJA HEJA! Det känns alltid lite bättre när man kan skylla på nån annan.När kommer det en bild?

Cicki sa...

Ruta Ett: Det får bli när den blir klar. Jag hade sådan tur att hålet på framstycket hamnade under fickan, så det syns inte. Och hålet i bak syns knappt heller för det var just på ett småmönstrat stycke så stoppningen försvann in i mönstret. Puh!

Få se hur mycket jag hinner göra imorgon. Har både sjukgymnast och vattengympa då. Jag blir så trött efter akupunkturen.

engelsson sa...

Men vad trist med hål..jag är fenomenal på att slinta med saxen..hrrmm Ang makens cpap..han har inte servat eller bytt ut den så länge vi har bott ihop..så gissa vem som ska tvingas göra det nu..tackkkk

Hannele på Hisingen sa...

min mor är expert på lagning :)

Cicki sa...

Engelsson: De här sista hålen är inte jag orsak till. Det är nog något som hänt med väven. Men det ordnar sig. Hoppas sömnen blir bättre efter cpap-kontroll.....:-)

Hannele: Jag kanske inte kan kalla mig expert men jag är rätt bra på det. Med en son som slet ut byxor i parti och minut så var jag tvungen att lära mig....:-)

Polargrevinnan sa...

Du är beundransvärd - vilket tålamod.
Jag hade slängt plagget åt fanders.
Men så syr jag inte, man ska inte ge sig på något som är dömt att misslyckas.
Kram Viola

Cicki sa...

Viola: Jag är egentligen världens mest otåliga människa. Utom när det gäller sömnad. Då kan jag pilla på hur mycket som helst innan jag blir nöjd.

engelsson sa...

Han ringde om maskinen..men då var ju klart inte människan på plats..kommer nästa vecka tydligen..typiskt.. Ha en skön fredag..