fredag 15 februari 2013

Fråga

Den här frågan har jag idag ställt på Facebook. Gör det även här, för säkerhets skull.

-------------------------------------------------------
Som många av er vet så har jag fibromyalgi. Jag har ätit 2x25 mg Tryptizol i många år. En tablett på morgonen och en på kvällen. Den på morgonen är för antidepp och den på kvällen fungerar som muskelavslappnande. Det har fungerat perfekt och jag har varit så nöjd. Nu är ju Tryptizol borttaget och det finns ingen bra ersättningsmedicin. Som tur är har jag medicin så jag klarar mig ett par månader till. Vill nu undersöka alternativ under den tiden.

Jag har blivit erbjuden Saroten. Det står på Läkemedelsverkets sida att Tryptizol INTE får bytas ut med Saroten. De innehåller samma substanser, men i olika mängd. Enligt min läkare var det inget att bry sig om. Nu har jag hört flera som blivit dåliga på olika sätt när de börjat med Saroten. Så det kommer jag att vägra göra. Men vad ska jag begära istället?

Är det någon här ute i cyberrymden som kan komma med några bra förslag. Någon medicin som fungerat bra för er, både som antidepp och muskelavslappnande. Själv funderar jag på om jag helt enkelt ska välja att be att få Citalopran som är en bra och beprövad antidepp och hoppas på att mina andra mediciner funkar mot värken. Vad tycker ni och vad har ni för erfarenheter.

Om ni inte vill skriva direkt här i Facebook så går det bra att maila mig på cickidesign@gmail.com
-----------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: