fredag 7 december 2012

Sopigt

Nu har vi varit till återvinningstationen med en massa sopor. Vi skulle egentligen varit dit i onsdags, men eftersom det var snökaos då så valde vi att vänta med den. Nu är det gjort i alla fall. Skönt! Sambon håller på att röja på kontoret. I sex års tid har jag önskat mig ett någorlunda välordnat kontor i juklapp. Är det i år det ska hända?

Den som inte sett vårt kontor innan, kan inte föreställa sig hur mycket prylar det varit där. Nu börjar det kännas lite luftigare i alla fall.

Vi blev även utan billig köttfärs i onsdags, eftersom leveranserna till Willys inte tog sig fram. Även det har vi åtgärdat idag. Så nu väntar fyra kilo malet kött på mig. Jag ska göra mina supergoda julköttbullar av hälften och hälften ska förpackas och frysas in. Härligt!

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

Mmmm. Köttbullar. Sånt som till och med jag gör.

Camilla sa...

Skönt att bli av med en massa gammal bråte.
Jag planerar också att göra köttbullar i helgen. Får gömma dom väl om de ska finnas kvar ända till jul.

Cicki sa...

Spader: Tänkte säga att det är nästan all mat jag gör, men då ljög jag. Ska även lägga in sill och göra kålrotslåda. Resten får bli färdigköpt.

Camilla: Du får väl märka förpackningen med något äckligt namn. Grisfötter kanske.....:-)

Hanneles bokparadis sa...

Härligt att få ordning! Då kan du få en egen bokhylla där kanske :)

Cina sa...

Åh. Köttbullar. I år ska jag fira jul med min mamma för första ggn på 20 år....... har bett henne göra och ta med köttbullar. Mammas köttbullar. Bäst! Dina är säkert jättegoda. Också! ;)!
Trevlig helg!
Kram!

Cicki sa...

Hannele: Det står två Billyhyllor här redan. Men just nu är de fyllda med gamla VHS-filmer, datatidninger och pärmar. Ska försöka få lite ändring på det......:-)

Cina: Mammas köttbullar är något speciellt. Själv tänker jag alltid på mammas inlagda sill. Även om jag lägger in god sill själv så får jag den aldrig som hon gjorde sin. Vi har en del att glädja oss åt denna jul. Du får fira den med mamma och jag får fira den med dottern. Båda delarna smäller högt. Kram