onsdag 12 september 2012

Älskade Melina

Vi har varit på begravning idag. Det var morfar Oliver som inte orkade längre. Han dog medan vi var i Sundsvall. Morfar Oliver var Madelenes och Johans morfar, dvs sambons fd svärfar. Att det var så hade vi aldrig problem med, utan han var en del av vår familj.

För att få allt att fungera logistiskt så gjorde vi så att sambon hämtade Madde, Ali och barnen. Jag tog bussen till kyrkan. När vi sedan skulle åka för att delta i gemensamt fika så gjorde vi så att Madde åkte med sin morbror och jag, sambon, Ali och barnen åkte i vår bil. Madde hade sagt till att vi var tvungen att ta med oss en väska från bilen, där hon hade välling och blöjor till Nelson.

Så när vi kliver ur bilen så tar jag den väskan. Då tittar Melina strängt på mig och säger: "Det där är mammas väska. Du har en egen." Och så pekar hon på min handväska. Lilltrollet, hon är för go......:-)

Inga kommentarer: