söndag 8 juli 2012

Pelargoner

  Jag har aldrig varit så duktig på det här med pelargoner. Jag vill i alla fall lära mig och tar till mig alla tips. I år har jag lyckats bra, tack vare att jag vågade klippa ner dem riktigt ordentligt i våras.

Den här väldigt dubbla rosa pelargonen är en övervintrad variant som jag köpte för halva priset förra året. Då var den i rätt dåligt skick men klarade tack och lov både sommar och vinter, för att nu blomma så här vackert.
Denna pelargonen har jag lyckats behålla i flera år. Jag har fått den av en pelargonälskande vän. Den har förr levt en tynande tillvaro, men belönar mig i år med denna blomprakt. Den vågade jag också klippa ner ordentligt i våras. Det lönade sig.

Om det inte sätter igång att störtregna ska jag tillbringa dagen på balkongen. Jag har rätt mycket handsömnad att göra. Det kan man mycket väl göra utomhus.

Inga kommentarer: