onsdag 23 maj 2012

Teknikens under

För någon månad sedan fick jag en förfrågan om jag hade ett leopardmönstrat tyg. Dottern till en god vän önskade sig ett sånt. Jag hade inget i lager, men lovade att höra av mig om jag hittade något.

Det gjorde jag idag. Ett fint fuskpälstyg i leopardmönster. En lagom stor stuvbit för ett humant pris. Men jag visste inte om förfrågan fortfarande gällde, så jag tänkte ringa vännen och höra efter.

Naturligtvis hade jag glömt mobilen hemma. Men så är det ju så finurligt nu för tiden att man kan söka på Eniro med mobilerna. Så det gjorde sambon på sin ajfån och vips kunde jag ringa min vän. Som numera är ägare till ett leopardmönstrat tyg.

Visst är det fantastiskt?!!

1 kommentar:

FruViola sa...

Men din lycka gav mig lite merjobb...Dotters idéer haglar nu...Fast det är kul. Vi gör ngt kul IHOP!!!