tisdag 22 maj 2012

Energis tisdag

Inatt hade jag väldigt svårt att somna. Halv fem drog åskan igång och då förstod jag varför jag varit så tung i huvudet och orolig i kroppen. Efter det somnade jag, men vaknade med jämna mellanrum. Jag var så enormt trött när jag klev upp att jag tänkte att den här dagen skulle det inte bli mycket gjort. Men det blev en hel del gjort i alla fall.

Sambon åkte iväg för att vara morfar. Madde skulle på ultraljud och Ali var på kurs. Så morfar och Melina fick rå om varandra alldeles själva. De var bland annat på en handelsträdgård och köpte fina blommor till balkongen.

Själv hade jag tvättstuga. Förutom det så bytte jag rent i sängarna, dammsög och torkade köksgolvet och dammade, dammsög och torkade golvet i sovrummet. Jag letade också fram tyger och annat material till en beställning.

Så när alla nytvättade kläder var vikta och inhängda så var jag ganska mör. Idag blev det ingen promenad. Man kan förmodligen jämföra dagens aktiviteter mer en rejäl powerwalk. Jag lär somna ovaggat ikväll.

1 kommentar:

Moster Ma sa...

Själv var jag i stora staden och "powerwalkade" 3 rum o kök...