tisdag 24 april 2012

Arg

Igårkväll skulle jag göra en beställning via nätet. Jag är ovan att göra det så naturligtvis gjorde jag fel. Inte bara en gång utan tre gånger. Så kortet spärrades. När jag kommit så långt kom jag på vad jag gjorde för fel. Jag rörde ihop pinkoderna till bankkortet och till bankdosan.

Så nu har jag fått beställa ett nytt kort. Ska man se något positivt i det hela så var kortet slitet och fungerade inte alla gånger. Tur är att nu har sambon pengar på sitt konto så vi kan handla mat. Så var det inte tidigare. Då hade jag hand om alla pengar.

Man blir arg på sig själv när man klantar till det så här.

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Det har hänt mig också och vad förbannad man blir på sig själv. Det är sannerligen inte lätt att ha alla koder i huvudet *suckar*.

Ingabritt - after work sa...

Ja herreminje för alla dessa siffror. För många år sedan, långt innan jag gick in i seniets ljuva dimma, stod jag vid porten och knappade och knappade utan att det hände ett för...e dugg. Men mamma inflikade dottern försynt, du slår in Ica-koden.

Cicki sa...

Ruta Ett: Jag började räkna efter hur många koder man måste ha i huvudet. Det blev fem stycken som jag använder ständigt. Men jag kan inte tanka bilen för koden till Jet-kortet har jag aldrig lärt mig. Det blev en grej för mycket.....:-)

Ingabritt: Portkoden är nog den jag sämst kommer ihåg. Men vi har även en sådan där bricka så jag klarar mig ändå....:-)