torsdag 14 oktober 2010

Tidig morgon

Idag chockade sambon mig och sig själv genom att kliva upp halv sju utan att snooza en endaste gång. Han skulle skjutsa Madde och Ali till Migrationsverket. Alis uppehållstillstånd är ju inte klart än, men nu verkar det faktiskt som att det ska ordna sig. De var och lämnade identitetshandlingar idag. Sambon ska nu rita ihop en skrivelse som Migrationsverket begärt. Sedan ska det tydligen vara klart.

Det vore ju skönt om det kunde fixa sig så de kan skaffa en större lägenhet, att Ali kan fixa ett bättre jobb plus en massa annat som blir enklare. Hjälp oss hålla tummarna att Ali får stanna utan mer krångel.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna!

Madde sa...

http://www.myheart.se/content/10-gratislotter

Där ser du om trisslotterna! =)

Vi håller alla tummarna här också SÅKLARRRRRRRT!
Melina slocknade heeeeeelt när vi kom hem, hon behövde verkligen sova! (sover fortfarande)!
Tack för idag!
Kram

Cicki sa...

Solveig: Tack.

Madde: Jag ska också lägga mig en stund. Jag hoppar över gympan. Är så yr i huvudet.

Cina sa...

Håller tummarna att det inte krånglar alls!

Lite avis kan du vara ;). En stund till. Rätt som det är kommer vi båda två och hälsar på dig! Vi pratade om det!
Kram!

Moster Ma sa...

Håller dom stenhårt!

Cicki sa...

Cina: Det skulle vara jättekul ifall ni kom.

Moster: Håll inte så hårt att du får kramp....:-)

Christina sa...

Här håller vi alla tummar och tår!

Cicki sa...

Christina: Det behövs.

Mångmamma sa...

Tusen Tack för mitt paket som jag packade upp idag!
Har bloggat om det ikväll med länk till dig!!!
Och den där bonusen...TACK!
Du har helt rätt; det händer att jag letar mig fram till symaskinen än idag, vid tillfälle.
För många år sedan sydde jag nästan alla mina och de två äldsta barnens kläder, hade beställningar på bal- och brudklänningar, gick i lära hos en modist, kan grunderna i tillskärning och mönsterkonstruktion.
Hållit i sykurser för tonårstjejer och trodde nog att det var textilt arbete jag skulle syssla med.

Men..som intresse är det fantastiskt kul, även om tiden inte riktigt räcker till idag!

Än en gång; TACK!!!

Cicki sa...

Mångmamma: Vad roligt att du blev nöjd. Några kurser har jag tyvärr aldrig gått. Skulle gärna velat men det blev aldrig av. Gick en enkel sykurs hos ABF, annars är det mamma och pappas kusin som lärt mig sy.

Trebarnsmamman sa...

Klart att tummarna hålls!!!!!!!

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Självklart litar jag på dig.....:-)