måndag 11 oktober 2010

Shopping

Idag har vi shoppat loss rätt ordentligt. När man lever på vår ekonomiska nivå så kommer kläder och nöjen långt ner i budgeten. För det mesta är det på en noll-nivå. Jag har tur och brukar få en del kläder av mina väninnor plus att jag ibland hittar en del saker på loppisar. Sambon har däremot varit väldigt utan kläder. Speciellt byxor, underkläder och strumpor.

Han fick både presentkort och pengar i födelsedagspresent. Idag shoppade vi upp dem. Det blev både det ena och det andra till honom på Dressman. Säga vad man vill om den butiken, men de har bra priser och kläder i en helt okej kvalitet. Nu känns det bra att han har fått så mycket fint.

Vi fyndade även en balansbräda på Stadium. Vi har funderat på det länge, så vi gick in enbart för att kolla priserna. Då sålde de ut en för 99:-. Det är klart vi slog till då. Nu ska det tränas. Min balans är oerhört dålig så det behövs. Vi tittade även på gåstavar på Clas Olssons. De har jättefina för bra pris men det får bli en annan gång. Någon måtta på köpgalenskapen får det väl vara.

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

Oavsett ekonomiskt läge är det sunt att loppisfynda tycker jag.
Fick en stor kasse kläder till barnen i storlek 110-120 cl idag av en vän jag mötte.
Hon och en annan mammakompis kommer att få varsin kasse av mig imorgon.
Här byter vi kläder hej vilt oss emellan - oavsett vem som har mycket eller lite pengar - många eller få barn.
Alla får något nytt och alla blir glada!
(Dessutom - jag har sett och läst mailet, väntar spänt på paketet.)
Kram E

Cicki sa...

Mångmamma: Jag gillar också det här med återanvändning oavsett om det är vuxenkläder, barnkläder eller något annat. Jag upplever det som att vi lever i någon form av konsumtionshysteri. Det kanske måste ändras?

Mångmamma sa...

Precis vad jag också tycker och tror!
Att utrota slit-och-släng till förmån för atervinning av allt - det måste bli mer av den varianten framöver!
Jag är lycklig av alla tygfynd jag fortfarande kan göra efter min mans mormor.
Visserligen är det rätt många år sedan hon gick bort men hennes sparade tygstuvar har jag troget flyttat med oss i varje flytt.
Än idag njuter jag av att botanisera bland dem emellanåt!

Cicki sa...

Mångmamma: En sådan skattgömma låter som en dröm för en sann tygälskare....:-)

KB sa...

Ett tips om du inte redan vet. Man kan blir medlem hos Dressman via nätet och få ett kort som ger 10% på ordinarie pris. Inte så mycket kanske men många bäckar små blir en stor å... Vi ska ut på shoppingrunda österut i morgon. J tar ledigt några timmar. Jag har bestämt att han måste ha lite nya kläder..!Och även jag, behöver en ny jacka, men jag brukar inte hitta någon som är lång nog i ärmarna, så det får väl bli att sitta och kämpa vid symaskinen i år också...

Jag har löst "problemet" jag mailade om.

KB

Cicki sa...

KB: Det hade jag inte en aning om att man kunde bli medlem där. Jag ska säga till M att han får anmäla sig.

Vad bra att du fixat det där med tygerna. Jag har tänkt maila dig i flera dagar men det kommer alltid något i mellan. Det är väl så att det varit lite jobbigt med tankarna ett tag nu. Lycka till med shoppingen imorgon.