tisdag 24 augusti 2010

Dagarna rullar på

Vad det där utlovade fulvädret tog vägen vet jag inte. Hit kom det i alla fall inte. Det regnade inatt men idag skiner solen. Det blåser rejält men det är det enda.

Med en hel dag över så blev det lite mer tid vid symaskinen. Jag syr just nu små nåldynor. Hu jedamig så kul det är. Det kommer bilder snart.

För övrigt så letas det ny lägenhet till sonen. Vi har kommit fram till att det är bättre att han byter lägenhet än att renovera den gamla. Det är väldigt kul att läsa annonser och så skickar jag ut sonen, som får följe av sin syster, att titta. Idag hittade vi en för 95 000:- med låg hyra. Det kan man få en fin 2:a för i Sundsvall. Lite skillnad mot för lägenheter i Stockholmsområdet.

7 kommentarer:

Cina sa...

Fulvädret har varit här! Skurar och åska men nu skiner solen igen. Äntligen!
Hoppas sonen hittar en bra lägenhet, det är verkligen skillnad på priser!

Cicki sa...

Det är ju några mil mellan oss så det kanske vände där hos dig.

Han har ju surrat om renovering så länge men vi hade fått riva hela köket i så fall eftersom det är en gammal lägenhet. Då kom vi på att det är bättre han hittar en modernare där man kanske bara behöver tapetsera om och ev byta skåpluckor. Fast den jag hittade idag såg jättefin ut som den var. Få se om se sedan han tittat på den. Sådana här gånger är det jobbigt att bo så långt bort.

Spader Madame sa...

Ömsomväder här i Järvastaden idag! Hoppas att lägenhetsjakten går bra. Väntar på att bostadsgarantin ska slå till för min Äldste son - då måste vi fixa med flytt!

Smycka sa...

Å de fuff! Nu bråkar tekniken också! *morr* Jo, jag skrev att här i Mariestad/Skövde har det ömsom ÖST ner regn och strålande solsken.

The eagle has landed! Stickfodralet asså. TACK snälla! Kram kram =o)

Cicki sa...

Spader: Bostadgaranti? Sonen? Är han redan så gammal att högskola gäller? Eller vad menar du?

Smycka: Så roligt att du blev nöjd. Jag gillar nöjda kunder....:-)

Spader Madame sa...

Ja, Äldste sonen har kommit in i Örebro, på musikhögskolan, tog ju studenten i juni! Innan den 28:e ska han få ett erbjudande om bostad så då blir det snabbflytt. Idag är han på registering - ska bli musiklärare! Fyra + år ska han plugga!

Cicki sa...

Spader: Vad roligt för honom. Att det varit stor åldersskillnad mellan bröderna har jag vetat men jag har nog inte tänkt på att det var så mycket.

Så där snabbt gick det för dottern också när hon började läsa på socialhögskolan. Hon kom ju in på reservplats så allt skulle ske inom en vecka. Sälja hennes bostad, flytta, begära tjänstledigt från jobbet och allt annat som måste till. Då hade Mitthögskolan bostadsgaranti vilket de har slutat med. Det är synd för det där med bostadssökande kan ju ställa till det ordentligt om man inte hittar något.