onsdag 7 april 2010

Dålig kyckling

Vi köpte färsk kyckling på Willys före påsk. Den blev inte uppäten i helgen så vi skulle ta den idag. Det var inget problem för datumet gick ut den tionde april. Men när vi öppnade förpackningen så var det en konstig doft. Det luktade inte surt utan vi trodde det var lite rester av gasen som används när den vakuumförpackas. Sambon stekte två filéer och jag frös in de tre som blev kvar. Men när vi skulle äta dem så smakade det inte bra om dem. Nu har vi sparat allt av förpackning med mera och ska ta tillbaka det till Willys. Vi hittade inte kvittot men jag har svårt att tro att vi inte ska få ersättning ändå. Annars får de med mig att göra. Jag kan bli rejält arg om jag blir dåligt behandlad i en butik. Det är affärsbiträdet i mig då som plockas fram och som anser att kunden alltid har rätt.

3 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Betala för dålig mat ska man inte göra. Tänk om ni inte haft någon annan mat hemma. Restaurangbesök - betalt av Willys, nja det skulle nog inte gå - Kanske MC.
Filmen Invictus skall vi gå och se. Vet inte när den kommer hit.
Bra skådespelare och ett intressant tema - då är det roligt att gå på bio.
Du har skrivit en bok, något jag missat. Kan du berätta?
Jag har också haft en turdag i dag. Vi kom etta på bridgen, vi var 18 par. roligt för vi har inte spelat sen herrn blev sjuk. Nu är han pigg.
Det är väl inte konstigt att det blir fel ibland när du syr. Sprätta är inte roligt men det hör väl tid hantverket.
Hoppas du får en bra dag imorgon och vaknar på rätt sida.
Kram Viola

Bloggblad sa...

För ett par år sen köpte jag dansk fläskfilé som luktade gödsel från svinstall. Jag har varit i ett, så jag kände igen lukten...

Men jag slängde den bara, sparar aldrig kvitton och avskyr att gå tillbaka. En riktig fegis. Fast en gång gick jag tillbaka till Fina Affären, där jag hade köpt kött från en kravgård här i närheten. Ville bara upplysa dem om att det smakade surt. Genast fick jag tillgodokvitto - utan diskussion.

Cicki sa...

Viola: Vi åt pasta och sås och nybakat bröd till. Det var jättegott det också.

Det ska bli intressant att se Invictus. Nelson Mandela är en spännande man med ett spännande liv.

Grattis till bridgevinsten.

Om jag får din mailadress så kan jag berätta om boken. Jag vill inte göra det här på bloggen. Du hittar min mail i högerkanten på bloggen.

Marianne: Efter att jobba i matvarubutik så kan jag bara säga att du ska naturligtvis gå tillbaka.

Sedan har jag hört de mest konstiga förklaring på varför maten smakat dåligt. Den mest långsökta var han som kom tillbaka tre gånger med kött för att det var mask i det. Det var bara det att det var hans maggot som han förvarade i kylen som smitit och givit sig på köttet. Äckligt men sant. Det var min fd granne det handlade om. Tur jag visste att han var fiskare.....:-)