onsdag 3 mars 2010

SJ, SJ gamle vän

Ännu en dag som borde tillbringas i sängen. Men just nu har SJ satt stopp för det. Tåget vi ska åka upp med är inställt, så nu sitter jag i en telefonkö som de lovat mig är mer än 45 minuter lång. Så här sitter jag och hoppas att de godtar en ombokning för samma låga pris som vid första köpet. Eller alternativt att vi får tillbaka pengarna. Egentligen är ju inte våra biljetter ombokningsbara, men nu är det ju SJ som strulat till det.

Parallellt med att jag väntar i telefonen så kollar jag runt på bussidor för att hitta ett billigt alternativ. Det lutar nog åt Y-buss men det kommer att gå loss på fyrahundra kronor mer än vad vi räknat med. Pengar som vi behövt till annat. Men nu ska vi iväg på ett eller annat vis. Det får bära eller brista.

Håll tummarna för att SJ kompenserar oss genom att ge oss nya billiga biljetter och att jag snart får krypa ner i sängen igen för det här är inte kul.

1 kommentar:

Moster Ma sa...

Hoppas hoppas som bara den att dettta lösts av SJ!