onsdag 3 mars 2010

SJ, SJ gamle vän del 2

Sj har mitt i allt elände trots allt skött sig. Visserligen lång telefontid eftersom jag blev bortkopplad flera gånger. Men det kan man ju inte lasta dem för att telefonväxlar brakar ihop. Sammanlagt har jag nog suttit tre timmar i telefon. När jag äntligen kom fram så blev jag väldigt vänligt bemött. Vi har fått nya biljetter för samma låga pris. Det enda är att vi får resa två timmar senare. Det kan vi leva med. Trots en del mankemang så känner jag mig i stort sett nöjd.

Nu ska jag krypa ner igen för jag är helt slut. Halsen känns som ett sandpapper och det är fullt takdropp i näsan. Jag är ändå glad att det inte täpper till där eftersom jag inte vill ha en bihåleinflammation i detta läge.

15 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Men oj så skönt att ni kunde få biljetter!!!!!!! Har hört om dem som inte kan få nya biljetter för att de få tåg som fortfarande går är fullsatta :(

Så nu kan du förhoppningsvis pusta ut! Visst var det nästa vecka ni skulle åka till din dotter?

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Jag trodde faktiskt inte att det skulle gå så bra. Vi fick t o m nya platsbiljetter, vilket ju är skönt. Och får åka X2000 som vi beställt från början. Det är på måndag vi åker till Sundsvall. Vi kunde ju i nödfall åka söndag eller tisdag men nu behövde vi inte ändra på något mer än tiden. Det känns skönt.

Le Loup sa...

Gott att höra att det ordnade sig, hördu, krya på dig, och, (inte för att jag vet om det kan vara en stämningshöjare) men nu är jag tillbaka och bloggar. Och jag är arg. Det är då jag är som bäst, har jag fått höra.... ;)
Ha det gott nu!

Cicki sa...

Shirouz: Jag har hunnit läsa ditt arga inlägg....:-) Jag blir mest bara otålig av att ligga still, även om jag egentligen inte orkar något annat. Har Jan Guillou med mig i sängen. Det är inte det sämsta sängsällskap man kan ha....:-)

Viola sa...

SKÖNT ATT DET LÖSTE SIG=)
Ta väl hand om dig nu så ni orkar med eran resa...Kram

Cicki sa...

Viola: Tackar. Jag läser om din kamp men jag har inte orkat svara så mycket. Det är fortfarande bomull i skallen.

Hanneles paradis på Hisingen sa...

jag är glad att vi fick hem sonen..

Cicki sa...

Hannele: För säkerhets skull kollade jag på en gång om vi skulle ta oss hem igen. Det skulle vi tydligen, enligt henne jag pratade med. Det får vi tro på tills vidare.

Spader Madame sa...

Krya på er nu! KRAM!!

Christina sa...

Så skönt att det löste sig, men huga vilken tid i telefonkö du har fått tillbringa!
Själv blir jag galen när jag blir bortkopplad efter att ha suttit och hängt med luren vid örat och väntat...och väntat...

Hoppas att ni båda kryar på er innan ni reser iväg!

Cicki sa...

Spader: Det blir lite bättre för varje dag som går så vi jobbar på det där med tillfrisknandet.

Christina: Jag tog det kallt och körde på högtalaren på telefonen. La den bredvid mig och spelade spel på Facebook. Då gick tiden relativt fort ändå.....:-)

Vi piggnar på oss så sakteliga. Hostan är värst just nu.

Viola sa...

Styrkekramen har nått fram=)
Vad du sjuk ett par dagar till,när den värsta oron bedarrat tar vi tag i kontaktbiten igen.
Kram

Cicki sa...

Viola: Idag hostar jag så jag har ont i bröstkorgen. Usch och fy.

Biggan999 Svart och vitt sa...

Med sån tur borde du satsa en tia på en tialott

Cicki sa...

Biggan: Det verkar som vi haft tur att få nya biljetter. Det kanske får bli en Tian när jag får ork att gå till affären.