torsdag 11 februari 2010

Skratta bör man

Igår skrev jag om humor. Om hur olika den kan vara i olika åldrar. Idag fick jag ytterligare ett exempel på tanthumor.

Jag har min bassängträning på torsdagar. Vi är en grupp tanter och några gubbar som badar tillsammans. Det är i Reumatikerföreningens regi, vilket innebär att vi är ganska skruttiga allihopa. En rörelse vi gör är när man ska hoppa över en smal pinne, typ en hopprepsrörelse. Men eftersom vi är så skruttiga så är det ingen som klarar att hoppa över en riktig pinne. Vi gör alltså rörelsen med en låtsaspinne i våra händer.

Så när ledaren Cissi ropar att nu ska vi hoppa över pinnen, vet alla hur vi ska göra. Vi gjorde det idag också. Helt plötsligt hojtar Anna-Lena 72 år: Shit, nu gick min pinne av!

Bassänggruppen tjöt av skratt så vi nästan fick kallsupar. Det här är för mig äkta vardagshumor som gör att man får en liten nyttig adrenalinkick.

10 kommentarer:

Moster Ma sa...

Vardagskomik när den Är som bäst!

Mångmamma sa...

Underbart!
För övrigt är du en klok kvinna!
;)

Ruta Ett sa...

Haha, jag kan tro att det ekade i badhuset av glada skratt =))
Man har inte roligare än man gör sig.

Cicki sa...

Moster: Visst är det.

Mångmamma: Tackar.

Ruta Ett: Visst är det så.

2ne sa...

Dette høres bra ut, går selv i en bassenggruppe for fibromyalgi, så kjenner meg litt igjen i dette :-)

Cicki sa...

Tone: Jag har också fibro.

Biggan999 Svart och vitt sa...

Vilken underbar tant.... Fram med fler sådana, de behövs i den grå vardagen

Cicki sa...

Biggan: Det roliga var att det kom just från henne. Hon är annars väldigt strikt och korrekt....:-)

Kesu sa...

Haha, blubb, blubb, haha! Älskar sån humor!

Cicki sa...

Kesu: Det lustiga är att detta är en ganska tyst och blyg människa annars....:-)