fredag 10 juli 2009

Mulliga gulliga hästar

För ett tag sedan fick jag en förfrågan via ett inlägg om jag hade kvar tyg med de små tjocka dalahästarna. Mitt svar blev att jag måste få kolla upp det först. När jag höll på att rensa i tyglådorna så hittade jag lite som fanns kvar av tyget. Jag mailade frågeställaren och hon ville ha något sytt i det tyget. Jag fick bestämma själv vad det skulle bli.

Det fanns mer kvar än jag trodde men ändå inte tillräckligt så mitt förslag blev att jag skulle sy två kassar och sy på hästtyget som accent. E tyckte det var ett bra förslag och hon ville ha bägge kassarna. Så här blev de:

De är helt rena invändigt, förutom fodret, alltså inga fickor. E ska ha de till att handla mat i. Jag tror hon kommer att bli uppmärksammad av andra matshoppare när hon har dessa kassar med sig.......:-)

Jag är nästan lite avundsjuk själv, men nu är tyget helt slut i alla fall.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Himla snygga! Normalt är jag inte så förtjust i orange, men det tog fram hästarna väldigt bra.

Lena sa...

Eftersom att jag kommer att vara bortrest,så önskar jag dig ett stort GRATTIS på din STORA dag,redan nu.
Hoppas att du får en härlig dag och du,ta hand om dig,KRAM.

Cicki sa...

Bloggblad: Jag älskar många färger men de som tillhör jord är nog mina favoriter. Man kan nog räkna orange dit. De blev verkligen snygga, tycker jag själv.

Lena: Tack så mycket i förskott. Jag vet inte om vi ska fira så mycket. Vi var ju ute själva i förra veckan och sedan kommer ju dottern i början på augusti. Då blir det väl också lite. Sonen tror jag inte kommer. Vi får väl se hur det blir.

Ha det så himla skönt själv på semestern. Kram

Alde sa...

Jättefint!! Och jättebra att ta med en kasse när man går och handlar. Jag har blivit noga med sopsortering nu så behovet av plastpåsar för avfall minskar och därför är det ju himla onödigt att betala för detta skräp. För mej räcker det oftast med de små påsarna som följer med bröd och tomater o sånt, mer sopor blir det inte.

Läste om din pappa... fint att du delar med dej av tankarna!

Ha det så gott!

Cicki sa...

Alde: Själv har jag flera stycken tygkassar med mig när vi handlar. Det är mycket bättre att bära i dem än i papperskassar som vi använt tidigare. Handtagen är vänligare för händerna och på det viset orkar man faktiskt bära mer.

Sopsortering är viktig här hemma också. Vi sorterar allt som går att sortera och bär iväg till återvinningstationen eller kör till stora återvinningen och lämnar. Man får göra vad man kan för att hjälpa till med att värna om miljön.

Ha det gott du också. Hoppas din värk inte är alltför bedrövlig.

Le Loup sa...

Läckert!!!
Jag har en fråga, om man skulle vilja ha två små gardiner till ett farstufönster, (jag har en konstig dröm om något sött ryschigt, du vet två små längder med omtag) skulle jag kunna beställa det av dig om du får måtten?

Cicki sa...

Shirouz: Javisst, det går bra.

Spader Madame sa...

PUSS! Det var min mamma som fick väskan med hästarna...

Cicki sa...

Spader: Julklapp var det väl om jag minns rätt....:-)