fredag 7 november 2008

Ikea och glad granne

Idag har vi varit på Ikea i ett antal timmar. Det kändes rätt mysigt att gå där. Vi hade tänkt att det förmodligen är mindre folk en fredag än en lördag-söndag. Vi tänkte nog rätt för det var inte alls för bökigt. Jag behövde svart och rött enfärgat tyg och krokar att hänga kassar på i marknadståndet. Tyg blev det, både det jag skulle ha och ett annat svart/rött/vitt tyg som jag fastnade för. Men jag kan inte köpa mer tyger eftersom jag har så mycket hemma. Dessutom vet jag att en låda tyger är på väg hit från Jämtland.

Krokar blev vi utan. Men vi kollade på köksstolar och hittade några vi vill ha. Vi provsatt en massa soffor och hittade även här en vi kunde enas om. Det är helt fantastiskt eftersom det brukar vara dilemmat för oss att vi har så olika smak. Vi kollade även på kökslampa och hittade även här en vi ville ha. Nu är det bara ett litet men ack så betydelsefullt dilemma. Det stavas PENGAR. Men det är ju ett världsligt problem.

Sedan slank det ner lite annat smått och gott. Värmeljus, doftljus, burkar och en massa andra småsaker som Ikea är så suveräna på.

När vi kom hem så hittade vi en handväska på parkeringen. Vi kunde lokalisera den via ett namn. Det var en familj i vår port. Ingen var hemma så vi satte upp en lapp vid deras dörr. En stund senare kom en glädjestrålande granne och hämtade den. Så idag har man gjort en människa glad. Det är aldrig fel när man kan göra det.

Inga kommentarer: