onsdag 6 augusti 2008

En gång hippie, alltid hippie

Ni har väl sett reklamfilmen om pensionssparande, där det är en kvinna som spelar gitarr och sjunger: "Girls just wanna have fun". Man får följa henne och se henne åldras medan hon fortsätter att sjunga om att tjejer bara vill ha kul.

Tillhör man hippiegenerationen så känner man ju direkt igen sig. I alla fall gör jag det. Till och med det långa raka håret finns kvar utan så mycket som ett grått hårstrå i det. Det är ju därför jag har så svårt att förstå att jag ska fylla sextio nästa år. Jag vill ju fortfarande ha kul! Nu har jag ju aldrig lyckats lära mig spela gitarr även om både bror och sambo kämpat med att försöka lära mig. (För korta fingrar och för långa naglar) Men jag får väl hänga synten på magen och gå så där barfota i gräset och sjunga om att jag vill ha kul. It´s my cup of tea.

2 kommentarer:

Pär sa...

Bravo Cicki!
Inte för att jag kan skryta med att tillhöra hippiegenerationen, men jag håller med om att alla måste få ha kul så länge det bara går. Oavsett generation, oavsett hårfärg, oavsett instrument!

Spader Madame sa...

Gillar reklamen, den är smart och fångar oss alla, låten är ju "min" generations och stilen din! KRAM!!

Keep up the hippie-work!