måndag 21 april 2008

Gnälligt idag

Jag vet inte om jag tvärt drabbats av vårtrötthet. Jag är trött, känner mig tom invärtes, känns som att ingenting är roligt, gör allt bara på ren rutin och för att jag känner att jag måste. Till och med att sy känns som ett måste eftersom jag har en del beställningar liggandes.

Detta drabbade mig tvärt under gårdagen. Jag vaknade pigg och alert och gladdes åt det underbara vädret. Vilket fick mig att längta till att göra fint överallt. Nu vet jag ju att jag inte orkar med en sådan rengöringstornado så det får bli att ta en bit i taget med återhämtningsdagar emellan. Jag valde i alla fall att tvätta köksfönstret, bytte gardiner och plockade lite med blommorna i det fönstret. Jag var rätt slut efteråt och försökte hinta sambon att han skulle ta hand om middagen. Men han hade tydligen svårt för att fatta så det var bara att sätta igång med det själv.

Vi hade köpt majskycklingfiléer som vi skulle testa för första gången. Till det skulle jag servera squasch och tapenade. Man hyvlar squasch i botten på en ungsform, steker kycklingfiléerna tills de får färg, placerar dem över squaschen och brer tapenade över kycklingfiléerna. När jag gör tapenade så gör jag alltid dubbel sats. Då kan man ha resten att dippa i till TV.n om man vill. Alltihop ska stå i ugnen på 200 grader i 20 minuter. Jag brukar även koka lite pasta till även om det inte är nödvändigt. Men sambon vill ha det så.

Resten av kvällen var jag helt slut och rätt sur för att jag inte fått någon respons till att slippa matlagningen. Det hänger i även idag. Förmodligen så är det ren trötthet i kroppen efter fönstertvätten. Hoppas det släpper för idag måste vi ner på stan och uträtta lite ärenden. Måste även boka tid för bilreparation eftersom det blev anmärkning på besiktningen. En nätt lite reparation som kommer att gå på drygt två tusenlappar. Det hade vi gott kunnat vara utan och fått göra nåt kul för de pengarna i stället.

Nu har jag gnällt färdigt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått för mycket sol, kanske?
Nej, försök att skippa alla "måsten", de försvinner ju ändå inte. Lägg dig på sängen med en god bok och en ännu godare choklad så ska du se att du blir glad igen. Hoppas det! =)
/June på www.junebacken.se

Cicki sa...

Tack June, vad vet man. Jag kanske tar dig på orden för jag läser en så bra bok nu....:-)

Hilda sa...

Man behöver få gnälla i bland och våren för ju också med sig trötthet. En kostsam bilreparation gör ju ingen gladare. Men hur går det med Kolonilotten?!?!?! :)))

Cicki sa...

Hilda: Vi köpte sättpotatis och sättlök i fredags. Men Mike, vår kolonilottsägare ska köra jordfräsen först och just nu är han i sin sommarstuga nere i Skåne. Han kommer hem någon gång den här veckan. Sedan får vi se.....

Lena sa...

Med våren kommer så mycket man vill göra,men med fibromyalgin så måste det vara lagom,man ska inte tro att man kan bestämmer över den här sjukdomen,det får man surt efter.Ta det lungt,ALLT HAR SIN TID.

Cicki sa...

Lena: Det är väl så. Jag har mått så bra så länge nu att jag har väl lurat mig själv. Har sovit middag två timmar nu och det är ju inte normalt. Sover jag middag så brukar det bli högst en timme.

Hilda sa...

Du har en underbar sommar på din kolonilott att vänta. Hoppas du mår bättre snart. Stor styrkekram till dej.

Anonym sa...

Hm, inte för att jag har fibro, men... Många har försökt sätta den diagnosen på mig ändå. Ja, det finns mycket lika, men ändå inte ;) Dock är jag ungefär som dig och just nu funderar jag på att - SOVA... går till jobbet - gör möjligen det jag ska... orkar inget mer... Eller, jag HAR tränat idag, annars blir det än värre, suck. Pest eller kolera på något sätt... Man är på sätt och vis glad att man kommer i kläder på morgonen och iväg till jobbet. Och nu är det nästan så man är grinfärdig för att man är ledig imorgon, gubben jobbar dag och jag ÄR ENSAM med djuren under dagen!!! Ja, vovven åker ut om hon är för besvärlig...
Hm, och JAG som ÄLSKAR sol, orkar inte ens njuta av den, sitta ute eller liknande... borde blogga det sista, men har inte orkat göra klart bilder till ett inlägg... och orkar knappt byta till nya favoriter i bloggläsandet... jajaja, tangenterna löper, en arbetsskada ;)
Må så grankott, ngn som ska ladda för att göra matlådor tills imorgon... sedan? SOVA, tror jag...