torsdag 21 februari 2008

Tygförslag

Det har kommit önskemål om tyger i svartvitt och rött så nu lägger jag ut olika förslag ifall det är någon mer som är intresserad. Jag har gjort lite kombinationsförslag men man kan naturligvis blanda som man själv vill. Därför har jag numrerat de olika tygerna och kombinationerna för att förenkla vilket tyg eller kombination man menar.


Det ljusröda, tyg 1, är en lakansvävi bomull, likaså det mörkare röda, tyg 2.







Det röda från vänster, tyg 3, är en lite grövre vävd bomullsväv. Tyget till höger, tyg 4, är en linneväv.











Tyg 5, från vänster, är en blandning av bomull och polyester. Likaså tyget till höger, tyg 6.









Tyg 7, från vänster, är en grov bomullsväv och tyg 8, på höger sida, är en blandning av bomull och polyester.







Det svarta är en lakanväv i bomull och det röda är en kraftigt vävd bomullsväv. Här ser man även hur man kan kombinera dessa färger. Vi kan kalla det för färgkombination 1.










Färgkombination 2. Det svarta är en blandning av bomull och polyester och det röda är den mörkröda bomullsväven.








Färgkombination 3. Här har jag bara bytt till den ljusare röda lakansväven.








Färgkombination 4. Det svartvita är en blandning av polyester och bomull. Det röda är en linneväv.








Färgkombination 5. Den röda är den grova bomullsväven och det svartvita blandad polyester och bomull.







Färgkombination 6. Det röda är lakansväv och det svartvita är en grov bomullsväv.




9 kommentarer:

Hilda sa...

Åh tusen tack att du tagit dej tid att fota tyger för min skull. Jag lutar åt min tidigare favorit nr 5.Men jag tycker också att de som är på bilen i förra inlägget också är grymt snygga. Ska kolla med P vad han tycker, OM han nu tycker nåt ;)
Kram på dej!

Anonym sa...

Öh... det var verkligen en ren dregelvarning på DET inlägget, hehehe... ser massor framför mig i dessa färger, JA ;)
Må så gott... värmländskan Bim, som är hiskeligt trött efter en hemsk(?) dag och den tom full med huvudvärk, bläää...

Cicki sa...

Bim: Det är bara att beställa. Jag kan sy mer än burkar....:-)))

Cicki sa...

Hilda: Hur gick det? Vad tyckte P? Eller tyckte han inget alls?....:-)

Hilda sa...

Nja, jo han tycker. Han är rätt intresserad av sånt här (ja inte sy då, men design ;)). Det går däremot inte så fort när det gäller han. Fundera och fundera men jag tror att det lutar åt min favorit, de svarta burkarna med vit kant som är på bilden i inlägget nedan. Kan du göra två såna?

Cicki sa...

Visst kan jag göra det. Hur snabbt vill du ha dem? Jag har två beställningar som ska göras så är det ok om det blir i nästa vecka. Alltså inte veckan som kommer utan veckan därpå. Jag kanske hinner tidigare men det är bättre att ta i än att lova för mycket.

Hilda sa...

Självklart Cicki. Det blir kanon!

Cicki sa...

Jag säger till när jag börjar med dem. Då kommer det allvarliga in i bilden. Vi måste utbyta privata uppgifter. Skrämmande....:-))) Allvarligt, maila mig när du känner för det. Du har min gmail längst ner på sidan.

Hilda sa...

hihi....Det är lugnt...Spännande!! Då får du reda på vart galna Hilda bor!