tisdag 3 februari 2015

Bloggtorka och beställningar

Jag är verkligen urdålig på att blogga just nu. Det känns som att jag har ingenting att berätta mer än att jag syr och syr. Och det är roligt så det är väl därför jag inte behöver använda som mycket ord.....:-) Dessutom lyssnar jag mycket på talböcker medan jag syr. Så där får jag mitt litterära behov tillfredsställt. Här kommer det några nya kassar som jag sytt på beställning. Sedan håller jag på med kuddfodral som sonen beställde i julas när vi var i Sundsvall. De rockar fett, om man så säger. Motorfett!....:-) Bildbevis kommer så småningom.

Tills vidare får ni nöja er med några lunchväskor/picknickväskor.


5 kommentarer:

Smycka sa...

Snygga! Jag är jättenöjd med mina 3 ugglelunchväskor och min rosarospicknickväska! Fungerar dock inte som det står, utan som handarbetsväskor! *hihi* Kram Ulrica =o)

Cicki sa...

Smycka: Kul att du är så nöjd. Det finns ingen lag som säger att man måste använda dem till lunchväskor......:-) Kram

Polargrevinnan sa...

Lyssna på underhållande talböcker och
samtidigt sitta och göra något som man gillar, bättre en så kan väl inte tillvaron vara.
Snygga väskor och vad man sen använder dem till beror på innehavaren.
Här är en till som har legat lågt med bloggandet. Det känns nu som det ska bli roligt att ta tag i det. Inte för att det händer så mycket men ibland dyker det upp något i hjärnkontoret.
I dag har jag rensat bland mina papper, tre timmar höll jag på. Jag är en riktig ekorre och samlar på allt möjligt. Papper som jag knappt visste fanns, nu ligger de i papperskorgen.
Jag skall strax gå ut i köket och trolla fram något som ska likna en fiskgryta. Det är lite skafferirensning. Musslor och räkor finns i frysen. Herrn i huset har varit ute i köket och tittat och undrar om det är något han kan göra.
Det finns inget recept och jag vet inte riktigt hur resultat blir. Jag tror det blir gott.
Ha det bra.
Kram Viola

Cina sa...

Fina! Mysigt att lyssna på talböcker samtidigt!

Cicki sa...

Viola: Skönt att du är på benen igen. Såg att du varit ordentligt sjuk. Inte kul alls. Musslor och räkor kan piffa upp de mesta resterna, så det blir säkert gott...:-) Kram

Cina: Skönt när man kan göra flera saker samtidigt, utan att behöva multitaska så mycket....:-)