tisdag 20 maj 2014

Loppisrunda

Vi firade mitt braiga röntgenresultat med en loppisrunda. Det var ett tag sedan nu. Vi sa innan vi åkte att vi skulle inte handla så mycket! Det är tydligen då som fynden dyker upp. Typiskt. Men eftersom jag är duktig på att bränna pengar så la jag i en högre växel och körde hårt.....:-)

Två fina skålar av Wilhelm Kåges Eldorado Pastell stod där och väntade. Vi har ett uppläggningsfat sedan tidigare som jag ärvt efter mamma. Sådana här skålar är alltid perfekt att kunna duka med.
 Det blev även ett par sprillans nya gympadojor från Sköna Marie. Den ursprungliga prislappen satt kvar. De hade kostat 449:- och jag gav 180:-. Sånt säger man inte nej tack till.
 Lite böcker fick även följa med hem. Inte för att vi behöver fler kokböcker, men den där Komiform-boken verkade innehålla en del bra saker.
 Jag har egentligen sagt att jag har nog med saker i min samling med dessa saker. Men den här lilla vasen kunde jag ändå inte motstå. Det blev några födelsedagspresenter också, som jag av naturliga skäl inte kan visa här....:-) Även lite sybehör i form av knappar och spännen fick följa med hem. Men inte ett endaste tyg blev det. Jag hittade två snygga som jag kunnat tänka mig. Men inte med de prislapparna. Det var tydligt att den som prissatte tygerna hade en del kunskaper om vad de var värda. Då fick det vara för tyg har jag gott om. Jag var ändå nöjd med dagens inköp.

Inga kommentarer: