torsdag 27 mars 2014

En efterlängtad present

Idag har jag fått en 50-årig önskan uppfylld. Vad kan det vara, som jag önskat mig i så många år? Och som jag dessutom aldrig trodde skulle bli möjlig.
1963 eller om det var 1964 hörde jag dem för första gången och min idoldyrkan var ett faktum. Jag har haft många idoler sedan dess men ingen har kunnat slå ut de där första, de som jag hade uppklistrade på väggarna i mitt rum.
Så här kan man säga: I love Them! Who? Rolling Stones, of course.
Jag fyller 65 år den 13 juli. Vad kan vara mer lämpligt än att unna sig en egen present i form av biljetter till konserten. De gör ett uppträdande i Sverige, den 1 juli. Det var sju år sedan de senast var här. Kanske är det här sista gången. Både de och jag börjar bli gamla.
Nu längtar jag till 1 juli!

Inga kommentarer: