tisdag 21 januari 2014

Boktips

Bild lånad hos Bokus.com
Jag är en riktig deckarfreak och har många favoritförfattare i den genren. Jeffery Deaver räknas in i den skaran. Han har oftast karaktären Lincoln Rhyme som sin huvudperson. Men inte i denna boken, Tyst gisslan, som är Deaves genombrottsbok.

Tyst gisslan handla om ett gisslandrama och är nog en av de mest spännande böcker jag läst på länge. Det var en riktig bladvändare, som gjorde att jag läste lite för länge vissa nätter.

Man får alltså följa gisslanförhandlaren Arthur Potter i hans jobb att försöka få gisslan fri. Gisslan består av åtta dövstumma elever och deras två lärare. Parallellt med Potters arbete får man även följa gisslans och gisslantagarnas upplevelser.

Jag rekommenderar denna bok väldigt varmt. Men tänkt på att tanka mycket sömn innan du börjar läsa den.....:-)

1 kommentar:

Beppan sa...

Låter intressant! Hoppas den finns som e-bok så kan jag låna den inför kommande semester!
Jag gillar också deckare, men ibland är det skoj att bryta av med annat.
Har just läst ett par böcker - 60+ och singel. Hur tokigt kul som helst men också allvarsam ibland.
Och så läste jag Min mormor hälsar och säger förlåt - samma författare som En man som heter Ove. Mormor boken var lite knepig - men intressant trots allt. Inte lika lättsam som boken om Ove.