torsdag 18 juli 2013

Loppisfynd i massor

Vi gjorde ett antal loppisrundor medan vi var i Sundsvall.

De här kuddfodralen var nog det största ekonomiska fyndet. Två helt nya kuddfodral från Klässbols linneväveri för 25:-/styck. Pris i webbutiken 895:-/styck!
Min väninna säger att jag är galen i muggar. Hon har nog rätt.....:-) Men visst är de läckra?
Diverse glas-och keramikfynd. Den bruna målade vasen är i samma serie som jag sparat mycket på. Har inte lyckats hitta något ursprung. Tror att det är keramik som tillverkats lite runt om i landet. Det är den vackra målningen jag är så förtjust i. Den terrakottafärgade glasvasen tillhör också glas jag sparar på, just på grund av färgen. Här vet jag att det är olika glasbruk som tillverkat. Skulle gärna hitta en bok om gammalt pressglas för att få lära mig mer. Keramikskålen är en Tilgman. Troligtvis 50-tal. Den gula glasvasen var så udda i färg och form att jag inte kunde motstå den.
Bokfynd. Två soldater som jag letat efter på bokrean fyndade jag nu för 6:-!!!
Några tygfynd. Det randiga kommer att räcka till flera tunikor. Det gav jag 15:- för!
Diverse smått och gott till syhörnan.




2 kommentarer:

Camilla sa...

Så mycket bra grejer och billiga grejer du hittat. Det är kul med loppisar. Vi har besökt några stycken i sommar. Största fynden var nio glas av samma sort som vi redan hade för 2 kr styck. Vi behövde verkligen fler glas så nu räcker glasen mycket bättre.

Cicki sa...

Camilla: Det är ju det som är det roliga, att hitta de där praktiska, snygga, udda grejerna för en överkomlig summa. Jag tycker också det är roligt bara att gå runt och titta på allt fint.