onsdag 3 juli 2013

En speciell lampa

Det blev ett väldigt impulsbesök på loppisen idag. Vi skulle veckohandla och fick ett infall att vi skulle åka på loppisen och titta efter soffa. Det fanns ingen. Däremot var det något som drog mig mot lamphyllan. Och där låg den. Maken till lampan vi köpt till dottern.

Vi vet inte vart vi ska ha den. Men jag kunde inte låta den ligga kvar. Det var den för häftig och speciell för. Någon väggsnutt ska vi väl ha över för denna väldigt speciella lampa. Det är Norrmans Keramik, Motala som tillverkat den.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jäklans vad härlig den var. Packa ned den så får jag se den närmare. Även om vi inte heller har direkt plats för den. /dottern

Ruta Ett sa...

Men så fräck! Den var ett fynd!
Häng genast upp den nånstans!

Cicki sa...

Dottern: Nu har jag bestämt att jag vill ha den själv. Skyll dig själv som tackade nej till första tjingen.....:-)

Ruta Ett: Ska kolla runt lite och kanske byta om på väggarna. Den ska komma upp.

Camilla sa...

Eftersom jag är uppvuxen i Motala med att man ibland tog en tur till Norrmans på helgen så känner jag lätt igen hans grejer. Mina föräldrar köpte ofta hans keramiksaker som presenter.
Jag och min bror fastnade oftast precis innanför dörren där de hade små hyllor med riktigt små glasdjur.

Cicki sa...

Camilla: Kul. För mig blev det en ny bekantskap när jag hittade lampan jag köpt åt dottern. Men när jag började leta på nätet så inser jag att jag sett en del grejer och inte vetat vad det var.....:-)