onsdag 1 maj 2013

Min nya väska

Det är inte ofta jag kommer mig för att sy väskor till mig själv. Men den nya jackan krävde en egen handväska. Så fick det bli.

Jag använde mig av samma modell som jag sytt ryggsäckarna av. Jag gjorde den lite bredare för att täcka mina behov.

Det blev en axelremsväska med reglerbart band.

 Insidan av locket fick samma tyg som i jackan. Jag låser den med ett band och magnetlås.
Fodret är även samma tyg som i jackan. Många fickor blev det. Jag älskar många fickor i mina väskor.

Nu ska jag verkligen bli sommarfin.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Snyggt! Jag gillar också fickor i väskor, men det kan bli en del letande...

Bloggblad sa...

Din jeansväska ser lika fräsch ut, förresten, den ska snart fram nu när vinterkläderna ska in.

På Selmas gata sa...

Kanon! Perfekt när man kan bestämma utseendet helt själv ju:) Har Ali sett hur fint du gjort med tyget? Det måste ju vara glädje för honom också att du blev glad och skapade flera saker av det, bästa formen av tacksamhet!

Cicki sa...

Bloggblad: Letar hellre bland många fickor än att allt ligger huller om bladder i väskan.

Kul, men det är DIN väska, jag har bara sytt den.....:-)

Selma: Han vet att jag håller på för han var hit och såg när jag nyss börjat på jackan. Att allt är klart kan han i alla fall se på FB.....:-)

Beppan sa...

läckert med välinredd väska i samma tyg som jackan! Du är klurig du!

Polargrevinnan sa...

Det är många som tycker du är duktig och jag instämmer.
Det måste vara extra roligt med en jacka som har lite "historia".
Hoppas att allt är bra med dig, det var ett tag sen du skrev.
Kram Viola

Hanneles paradis sa...

Fina färger och kul knappar.